Banker Nyheter
Denna sida innehåller annonser
I veckan presenterade Marginalen Bank ett nytt visuellt utseende och en logotyp för första gången på över ett decennium. Tanken är att konceptet ska spegla både bankens egenskaper och själva ordet “marginalen” och från och med denna veckan ses både på hemsidan och i Marginalen Banks app.
För första gången på närmare 11 år har Marginalen genomfört en visuell omvandling med målet att representera Marginalen Banks syfte – att skapa ekonomiskt försprång för människor och företag. Med Marginalen på deras sida.
I ett pressmeddelande berättar Marginalen Banks vd Ewa Glennow:
“Vårt nya visuella koncept utgår från namnet Marginalen Bank och bygger på att ta ägandeskap över ordet marginalen i en visuell och kommunikativ värld. Vi skapar spännande lösningar där vi i olika uttryck använder oss av marginalen och vår röda färg. Alltid för att visa att kunden med ökade marginaler snabbare når sina mål”.
Större förändringar att vänta
Ännu har inga andra större förändringar lanseras, men från erfarenhet vet vi att man med stor sannolikhet snart kommer få se nya tjänster, produkter eller ännu fler visuella uppdateringar.
Tills vidare har Marginalen Bank två riktigt bra kreditkort som skräddarsytts för alla de som söker ett pålitligt kort med ärliga villkor och fantastiska förmåner.
- Rabatt i 200 butiker och cashback när du handlar online
- Reseförsäkring + 8 andra försäkringar
- Enkelt att delbetala utgifter
- Låg valutaväxlingsavgift
- Bonus på resor, hotell & evenemang
- Omfattande reseförsäkring
- Fri årsavgift första året